Klantenservice

Ondersteuning voor CareLink™ Personal-software voor uw MiniMed-systeem

Wat is CareLink™ Personal-software?

CareLink Personal is software waarmee u gegevens van uw diabetesapparaten kunt downloaden en de historische gegevens kunt bekijken in de vorm van grafieken, tabellen en rapporten. Met deze rapporten krijgt u meer inzicht in de effecten van de toegediende insulinedoses, uw eetgewoonten, lichaamsbeweging en geneesmiddelen op uw glucoseniveau. Meer inzicht is de sleutel voor een betere diabetescontrole. Als u de verhouding tussen oorzaak en effect ziet in een tabel of grafiek, kunt u beter patronen en problemen opsporen waarmee u de oorzaak van uw hoge of lage bloedglucosewaarden kunt achterhalen. Volg deze koppeling voor meer informatie.

Hoeveel kost de software?

De CareLink™ Personal-software is gratis; u heeft alleen toegang tot internet nodig. U heeft wel een CareLink-USB of de Bayer CONTOURNEXT LINK (2.4) nodig. Neem contact op met de klantenservice van Medtronic voor meer informatie over hoe u de USB kunt verkrijgen.

Welke insulinepompen worden momenteel ondersteund door de CareLink™ Personal-software?

Alle Medtronic Minimed insulinepompen worden momenteel ondersteund door de CareLink Personal-software.

Welke bloedglucosemeters worden momenteel ondersteund door de CareLink™ Personal-software?

Hier vindt u een lijst van bloedglucosemeters die momenteel worden ondersteund door de CareLink Personal-software:

 

Gekoppelde meters

Bayer CONTOUR™ NEXT LINK 2.4
Bayer CONTOUR™ PLUS LINK 2.4
Bayer CONTOUR™ NEXT LINK
Bayer CONTOUR™ LINK
Paradigm Link™-bloedglucosemeter

Bayer

CONTOUR™ XT
CONTOUR™ USB
BREEZE™
BREEZE™ 2
CONTOUR™

Bayer ELITE™-serie

inclusief de volgende compatibele meters:

ELITE™
ELITE™ XL

BD

Logic®

LifeScan

OneTouch® Profile®
OneTouch® Ultra®
OneTouch® Ultra® 2
OneTouch® UltraSmart®
OneTouch® Basic®
OneTouch® FastTake®
OneTouch® SureStep®
OneTouch® UltraMini™
OneTouch® UltraEasy®

Abbott

FreeStyle® Lite®
FreeStyle® Freedom®
FreeStyle® Freedom Lite®
Precision Xtra®
Precision Xceed™
Optium Xceed™
FreeStyle®
FreeStyle® Flash®
FreeStyle® Mini®
FreeStyle® Papillon™ mini

Roche ACCU-CHEK®-serie

inclusief de volgende compatibele meters:

ACCU-CHEK® Active
ACCU-CHEK® Aviva
ACCU-CHEK® Compact
ACCU-CHEK® Compact Plus

 

Starten met CareLink™ Personal

Waar vind ik de CareLink™ Personal-software?

U kunt hier naar de CareLink Personal-website gaan.

Wat heb ik nodig om van start te gaan?

Ga naar de CareLink™ Personal website, klik op 'Sign up now' of 'Nu inschrijven' en maak een CareLink Personal-account aan door de instructies bij de registratie te volgen.

U heeft een CareLink-USB, Contour Next Link of Contour Next Link 2.4 nodig om gegevens te downloaden van uw insulinepomp.

Welke internet-browser kan ik gebruiken?

Deze internet-browsers zijn WEL compatibel met Carelink Personal:

  • Internet Explorer
  • Safari
  • Mozilla Firefox (versie ESR)

Compatibele browsers

Helaas zijn de volgende internet-browsers NIET compatibel aangezien deze Java niet ondersteunen:

  • Google Chrome
  • Edge

Niet compatibele browsers

Gebruik

Hoelang duurt het om gegevens te uploaden?

Als u regelmatig uploadt (d.w.z. om de twee - vier weken), duurt het uploaden enkele minuten, afhankelijk van hoe vaak u de functies van uw insulinepomp en CGM gebruikt.

Indien u langere tijd niet heeft geupload, dan kan het uitlezen van de insulinepomp wel iets langer duren.

Welk apparaat kan ik uitlezen?

U kunt zowel de insulinepomp alsook de gekoppelde en niet-gekoppelde bloedglucosemeter uitlezen.
Zie ook de lijst met gekoppelde en niet-gekoppelde meters bij "Welke bloedglucosemeters worden momenteel ondersteund door de CareLink™ Personal-software?")
 
  • Als u de insulinepomp gaat uitlezen, selecteer dan ook de insulinepomp in CareLink bij de eerste vraag "Selecteer uw apparaat". Indien u een gekoppelde meter gebruikt, dan zijn alle BG-metingen automatisch doorgestuurd naar de pomp en hoeft u deze niet los uit te lezen!
  • Als u een niet-gekoppelde meter wilt uitlezen, selecteer dan de bloedglucosemeter in Carelink bij de eerste vraag "Selecteer uw apparaat".

 

Hoe kan ik mijn behandelingsrapporten delen met mijn arts of diabetesverpleegkundige?

De CareLink™ Personal-software is zo ontworpen dat het programma kan worden geïntegreerd met de CareLink-software op de computer van uw arts of diabetesverpleegkundige. Als uw arts of diabetesverpleegkundige de CareLink Pro-software heeft, kan hij/zij de gegevens van uw apparaat downloaden voor uw afspraak (met uw uitdrukkelijke toestemming en persoonlijk wachtwoord). 

U kunt uw rapporten ook delen door ze af te drukken en mee te nemen en/of door ze op uw computer op te slaan en per e-mail te verzenden.

Opmerking: vraag uw arts of diabetesverpleegkundige eerst om toestemming voordat u rapporten naar hem/haar mailt. Vergeet ook niet dat e-mail niet altijd een veilig communicatiemiddel is.
 

Hoe maak ik rapporten?

Selecteer op de pagina Rapporten een rapport in het menu aan de linkerkant van het scherm. Kies de datum of periode voor het rapport en klik op de knop Uitvoeren. Uw rapport wordt als PDF-bestand weergegeven in een apart venster.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Klik op de koppeling "Wachtwoord vergeten?" in het aanmeldscherm en u krijgt een tijdelijk wachtwoord toegezonden per e-mail. U kunt het tijdelijke wachtwoord 24 uur lang, nadat het is verstrekt, gebruiken om toegang te krijgen tot het systeem; u wordt meteen na het inloggen met het tijdelijke wachtwoord gevraagd om een nieuw wachtwoord te creëren voor gebruik bij latere bezoeken.

Uw tijdelijke wachtwoord wordt naar het emailadres waarmee u zich heeft aangemeld bij Carelink Personal verzonden! Mocht u daar geen toegang meer toe hebben, neem dan tijdens kantooruren telefonisch contact op met ons MiniMed Care Service Team. Zij zullen u meteen voorzien van een nieuw tijdelijk wachtwoord!

Hoe vaak moet ik de software gebruiken?

Regelmatig gegevens uploaden heeft twee voordelen:

Ten eerste gaat het uploaden sneller, omdat er minder gegevens gekopieerd hoeven te worden.

Ten tweede voorkomt u hiaten in uw gegevens in de loop der tijd, omdat het systeem niet meer dan drie maanden informatie kan opslaan. Uw arts of diabetesverpleegkundige kan u advies geven over hoe vaak u de gegevens van uw apparaat moet uploaden. In het algemeen adviseren wij om de 4-6 weken gegevens te uploaden.

Veiligheid

Is mijn medische en persoonlijke informatie veilig?

Medtronic zet zich ervoor in om te garanderen dat al uw persoonlijke informatie vertrouwelijk en beveiligd blijft. Het CareLink-systeem gebruikt Secure Sockets Layer (SSL), een technologie om gegevens te versleutelen, om te garanderen dat de gegevens onleesbaar zijn tijdens de overdracht, net als het systeem voor online bankieren. Uw informatie wordt verwerkt in overeenstemming met de van toepassing zijnde Europese wetgeving inzake gegevensbescherming.

Java™

Wat is Java™ en waarom heb ik dat nodig om de CareLink™ Personal-software te kunnen gebruiken?

Java is een softwaretechnologie die wordt gebruikt door de CareLink Personal-software zodat u gegevens van uw pomp en meter(s) kunt uploaden naar de database van het systeem. Als u nog geen compatibele versie van de noodzakelijke Java plug-in heeft geïnstalleerd op uw computer, zal de CareLink Personal-software de plug-in met uw toestemming downloaden en installeren.

U kunt ook hieronder de hele instructie vinden mbt het installeren van Java!

Installatie van Java™

Java wordt niet (meer) door de internetbrowsers Google Chrome en Microsoft Edge ondersteund.Wij willen u erop attenderen om Internet Explorer te gebruiken!

Browsers

  1. Ga via ‘Internet Explorer’ naar http://java.com/nl/
  2. Klik op de rode knop “Gratis Java-Download”
  3. Klik op de knop “Ga akkoord met de Licentiebepalingen en start de gratis download”
  4. Er zal zich een diabloogvenster openen om een bestand te downloaden, klik dan op ‘Run / Uitvoeren’
  5. Het installatieproces begint, er is hier nog een optie om (indien gewenst) de licentieovereenkomst te bekijken.
  6. De gehele installatie zal enkele minuten in beslag nemen.
  7. In het geval dat er verouderde versies geinstalleerd zijn, dan zal de setup aanbieden om deze de deïnstalleren.
  8. Graag alle oude versies selecteren en deïnstalleren.
  9. Als dit gelukt is, ontvangt u de melding dat de oude versies succesvol verwijderd zijn.
  10. Klik op Next tot dat de melding verschijnt; “Java is succesvol geïnstalleerd"
  11. U mag nu alles afsluiten -> Java is volledig correct geinstalleerd.
 
U kunt nu weer doorgaan naar de website van Carelink Personal en de insulinepomp en/of meter(s) uitlezen!
 

UPDATES

Informatie voor Mac - gebruikers

Helaas is op dit moment het gebruik van Mac OSx 10.13 (High Sierra) officieel nog niet mogelijk. Alle eerder versies dan 10.10 zijn NIET meer compatibel!

Wij zullen u zo snel mogelijk op de hoogte stellen, zodra Carelink Personal is geupdate. Houdt aub ook onze Facebook-pagina in de gaten, wij zullen daar een volgende update meteen vermelden!

We hebben mogelijk wel een tijdelijke oplossing, die u hieronder vindt. U hoeft deze aanpassing maar eenmalig uit te voeren, zodat u uw insulinepomp nu en in de toekomst kunt uitlezen.

  • Ga nu naar carelink.minimed.eu
  • Selecteer ‘Voorkeuren’ 
  • Klik op ’Beveiliging’ 
  • Kijk even goed of ‘Sta plugins toe’ aangevinkt is - indien dit niet het geval is, vinkt u dit aan
  • Klik vervolgens op ‘Plugin-instellingen: Hier ziet u bij Java onze Carelink website ‘carelink.minimed.eu’ onder de geopende sites staan met daarnaast ‘Vraag’ geselecteerd -> Zet ‘Vraag’ op ‘Aan' Dit betekent dat Java voortaan altijd op de website van Carelink werkt! 
  • Vervolgens klikt u nogmaals op ‘Aan’, ditmaal terwijl u de Options toets op het toetsenbord ingedrukt houdt. Nu verschijnt de optie “Voer uit in onveilige modus”. Vink deze aan.
  • Vervolgens klikt u op ‘Gereed’ en kunt u zonder problemen inloggen op de Carelink website

Gebruikt u nog de Paradigm VEO insulinepomp en wilt u deze uitlezen in Carelink Personal met de witte Carelink USB, dan is het volgende voor u van toepassing: 
De witte Carelink USB wordt door een MAC-computer niet (meer) ondersteunt. Het enige dat u kunt doen is Windows op uw Mac installeren. De volgende website kan u daarbij helpen: 
https://www.apple.com/nl/support/bootcamp/

Informatie voor Windows 7

Browsers
Indien u problemen heeft met de installatie van Carelink Personal op uw Windows 7 computer dient u onderstaande stappen te volgen:
  • Ga naar "Start"
  • Dan naar "Computer"
  • Open de C-schijf (of Lokale Schijf)
  • Links bovenaan klikt u op "Organiseren"
  • Kies dan voor "Map en zoekopties"
  • Vervolgens het middelste tabblad "Weergave"
  • Vrijwel boven in de 'geavanceerde instellingen' ziet u "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)" -> deze vinkt u UIT
  • In deze 'geavanceerde instellingen' ziet u verder beneden "verborgen bestanden, mappen en stations" -> zet deze op WEERGEVEN
  • Hierna mag u op TOEPASSEN en OK klikken
 
Nu gaat u eventueel oude drivers verwijderen, zodat die straks opnieuw correct geinstalleerd kunnen worden:
  • U bent nu weer terug in de C-schijf (of Lokale Schijf)
  • U ziet nu het mapje "Program Data" -> DUBBELKLIK / openen
  • Indien u hier een mapje "Medtronic" ziet staan, mag u deze verwijderen
  • Als u ook nog een mapje "Application data" ziet staan, mag u die ook verwijderen
  • Let op: deze zetten we straks weer terug via de Prullenbak
  • Als alles is verwijderd, mag u dit scherm afsluiten met het rode kruisje rechts bovenaan
 
Als Windows 7 gebruiker dient u Internet Explorer 'als administrator' uit te voeren. Dit gaat alsvolgt:
  • Klik links onderaan op “Start”
  • Dan op “Alle Programma’s”
  • Zoek in deze hele rij de gewone “Internet Explorer” (zonder 32/64 bits erachter!) en klik er met de RECHTER muisknop op 
  • Vervolgens kiest u “Als administrator uitvoeren”
  • U komt dan op uw vertrouwde startpagina op het internet uit en van hieruit gaat u naar de website van Carelink Personal (https://carelink.minimed.eu)
  • U kunt inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord
  • Klik dan op “Uploaden”
  • Volg alle verdere stappen! U zult nu merken dat wel alles werkt en goed doorloopt. Bij sommige stappen zult u enig geduld moeten hebben, daar de drivers nu opnieuw worden geïnstalleerd (dat is het Medtronic map, die wij hebben verwijderd).
 
Nadat alles is geinstalleerd en de pomp is uitgelezen, kunt u het programma afsluiten. Er blijft (indien nodig) nog 1 stap te doen:
  • Ga naar de “Prullenbak” op het bureaublad
  • Zoek het mapje “Application data” en klik er met de RECHTER muisknop op
  • Kies “Terugzetten”
 

Informatie voor Windows 8 / Windows 8.1

Browsers
Indien u problemen heeft met de installatie van Carelink Personal op uw Windows 8 of Windows 8.1 computer dient u onderstaande stappen te volgen:
  • Ga naar "Start"
  • Dan naar "Configuratiescherm"
  • Ga vervolgens naar "Persoonlijke instellingen"
  • Ga naar "verborgen bestanden en mappen"
  • In de 'geavanceerde instellingen' ziet u "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)" -> deze vinkt u UIT
  • Dan scrolt u in de 'geavanceerde instellingen' naar "verborgen bestanden, mappen en stations" en zet deze op WEERGEVEN
  • Hierna mag u op TOEPASSEN en OK klikken
  • Sluit hierna het Configuratiescherm
 
Nu gaat u eventueel oude drivers verwijderen, zodat die straks opnieuw correct geinstalleerd kunnen worden:
  • Ga naar “ Bureaublad / desktop”
  • Vervolgens klikt u op de C-schijf (of Lokale Schijf)
  • U ziet nu het mapje "Program Data" -> DUBBELKLIK / openen
  • Indien u hier een mapje "Medtronic" ziet staan, mag u deze verwijderen
  • Als u ook nog een mapje "Application data" ziet staan, mag u die ook verwijderen
  • Let op: deze zetten we straks weer terug via de Prullenbak
  • Als alles is verwijderd, mag u dit scherm afsluiten met het rode kruisje rechts bovenaan
 
Als Windows 8 of 8.1 gebruiker dient u Internet Explorer 'als administrator' uit te voeren. Dit gaat alsvolgt:
  • Klik met de RECHTER muisknop op de blauwe E (Internet Explorer)
  • Vervolgens kiest u “Als administrator uitvoeren”
  • U komt dan op uw vertrouwde startpagina op het internet uit en van hieruit gaat u naar de website van Carelink Personal (https://carelink.minimed.eu)
  • U kunt inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord
  • Klik dan op “Uploaden”
  • Volg alle verdere stappen! U zult nu merken dat wel alles werkt en goed doorloopt. Bij sommige stappen zult u enig geduld moeten hebben, daar de drivers nu opnieuw worden geïnstalleerd (dat is het Medtronic map, die wij hebben verwijderd).
 
Nadat alles is geinstalleerd en de pomp is uitgelezen, kunt u het programma afsluiten. Er blijft (indien nodig) nog 1 stap te doen:
  • Ga naar de “Prullenbak” op het bureaublad
  • Zoek het mapje “Application data” en klik er met de RECHTER muisknop op
  • Kies “Terugzetten”

Informatie voor Windows 10

Allereerst willen we u erop attenderen, dat u Internet Explorer dient te gebruiken en niet Edge! Het icoon is bijna identiek (in beide gevallen een 'blauwe E'). Windows 10 laat Internet Explorer uit het zicht verdwijnen en toont automatisch Edge, maar u kunt met het vergrootglas (de zoekfunctie in Windows) Internet Explorer heel gemakkelijk weer 'terugvinden' en zichtbaar maken!

 

Browsers

CareLink personal is nu volledig compatibel met Windows 10. Mocht u toch nog problemen ondervinden met de installatie van de software, volg dan onderstaande stappen:

  • Ga naar "Computer"
  • Dan naar "Windows (C:\)"
  • Klik bovenaan in de werkbalk op "Beeld"
  • Klik op het pijltje bij "Opties"
  • Ga naar "Map- en zoekopties wijzigen"
  • Klik op het tabblad "Weergave"
  • Wijzig nu de optie “Verborgen bestanden en mappen” naar “weergeven” ipv “niet weergeven”
  • Scrol nu een stuk naar beneden tot u de "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)" ziet staan -> deze vinkt u UIT
  • Hierna mag u op TOEPASSEN en OK klikken

Nu gaat u eventueel oude drivers verwijderen, zodat die straks opnieuw correct geinstalleerd kunnen worden:

  • U bent nog in de C-schijf (of Lokale Schijf)
  • U ziet nu het mapje "Program Data" -> DUBBELKLIK / openen
  • Indien u hier een mapje "Medtronic" ziet staan, mag u deze verwijderen
  • Als u ook nog een mapje "Application data" ziet staan, mag u die ook verwijderen
  • Let op: deze zetten we straks weer terug via de Prullenbak
  • Als alles is verwijderd, mag u dit scherm afsluiten met het rode kruisje rechts bovenaan
 
Als Windows 10 gebruiker dient u Internet Explorer 'als administrator' te openen. Dit gaat als volgt:
  • Indien u (nog) geen Internet Explorer snelkoppeling heeft, kunt u Internet Explorer met het vergrootglas zoeken
  • Klik met de RECHTER muisknop op Internet Explorer
  • Klik nogmaals met de RECHTER muisknop op Internet Explorer
  • Vervolgens kiest u “Als administrator uitvoeren”
  • U komt dan op uw vertrouwde startpagina op het internet uit en van hieruit gaat u naar de website van Carelink Personal (https://carelink.minimed.eu)
  • U kunt inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord
  • Klik dan op “Uploaden”
  • Volg alle verdere stappen! U zult nu merken dat wel alles werkt en goed doorloopt. Bij sommige stappen zult u enig geduld moeten hebben, daar de drivers nu (op)nieuw worden geïnstalleerd (dat is het Medtronic map, die wij hebben verwijderd).
 
Nadat alles is geinstalleerd en de pomp is uitgelezen, kunt u het programma afsluiten. Er blijft (indien nodig) nog 1 stap te doen:
  • Ga naar de “Prullenbak” op het bureaublad
  • Zoek het mapje “Application data” en klik er met de RECHTER muisknop op
  • Kies “Terugzetten”

Compatibiliteitsweergave voor Internet Explorer 11

Indien u Internet Explorer 11 gebruikt, kan het mogelijk zijn dat u de compatibiliteitsweergave eenmalig moet instellen. Dit gaat als volgt:

  • Als u Internet Explorer heeft geopend, klikt u boven in de werkbalk op "Extra" of rechts op het 'tandwiel'
  • Kies dan voor "Instellingen voor compatibiliteitsweergave"
  • In de eerste (smalle) regel vult u "minimed.eu" in
  • Klik vervolgens op 'Toevoegen'
  • En als laatste op 'Sluiten'

Ga vervolgens naar de website https://carelink.minimed.eu

Alle informatie op deze website is uitsluitend bedoeld voor informatieve doeleinden en is op geen enkele wijze bedoeld ter vervanging van professioneel medisch advies, diagnose of behandeling. De weergegeven gebruikerservaringen zijn specifiek voor een bepaalde gebruiker. Het resultaat van de behandeling kan van gebruiker tot gebruiker verschillen. Neem altijd contact op met uw arts over de diagnose en behandeling en zorg dat u het advies van uw arts begrijpt en opvolgt. Medtronic aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid of verantwoordelijkheid voor letsel of schade van welke aard dan ook, direct of indirect veroorzaakt of waarvan beweerd wordt dat deze direct of indirect veroorzaakt wordt door de informatie op deze website. Bekijk de gebruiksinstructies van het product voor een opsomming van indicaties, contra-indicaties, voorzorgsmaatregelen, waarschuwingen en mogelijke bijwerkingen.

© 2016 Medtronic International Trading Sarl. Alle rechten voorbehouden. Niets van deze website mag worden gereproduceerd of gebruikt in enige vorm of op enige wijze zonder toestemming van Medtronic International Trading Sarl.
MiniMed,  Bolus Wizard, SMARTGUARD, Guardian, Enlite en CareLink zijn handelsmerken van Medtronic, Inc. en CONTOUR is een gedeponeerd handelsmerk van Ascensia Diabetes Care.