Hypo's en Sporten - Medtronic HYPOHEROES

HYPO’S EN
SPORTEN.

Hypo’s kunnen optreden tijdens en na het sporten. Hier volgen enkele handige tips en belangrijke zaken over hypo’s en sporten.

ENERGIEBRONNEN DIE U GEBRUIKT TIJDENS HET SPORTEN1

Wanneer je sport, gebruikt het lichaam twee soorten brandstofsuiker en vet om energie te genereren. De suiker is afkomstig uit het bloed, de lever en de spieren. De suiker wordt opgeslagen in de lever en spieren in een vorm die glycogeen wordt genoemd.

stopwatch_animated_1200x600

Vragen om over na te denken als je een hypo ervaart tijdens het sporten:

  • Wanneer was mijn laatste bolustoediening?
  • Heb ik genoeg gegeten voor of tijdens de lichaamsbeweging?
  • Heb ik de bolusaanpassing correct afgestemd op het niveau van de lichaamsbeweging?
  • Wat was mijn BG-waarde vóór de lichaamsbeweging?
  • Welk soort activiteit deed ik waardoor de hypo ontstond (bijv. competitie, hoge intensiteit, sport, enz.).

Hypoglycemie en lichaamsbeweging- De effecten van je beslissingen

Wat er gebeurt tijdens lichaamsbeweging is afhankelijk van de beslissingen die je neemt. Klik op de verschillende beslissingen om dit te bekijken.

Save

Save

Beslissing 1

Lichaamsbeweging zonder extra koolhydraten en/of vermindering van basale insuline

hypoglycaemia_graph_gif

Save

Save

Save

Beslissing 2

Lichaamsbeweging met extra koolhydraten en/of vermindering van basale insuline

target_glucose_graph_gif

Save

Save

Save

Medtronic wil samen met jou zoveel mogelijk mensen bewust maken van de impact van hypo’s op het dagelijks leven met diabetes.

Deel daarom jouw persoonlijke ervaringen met hypo’s door deze enquête in te vullen.

Ga naar de enquête
Sluiten